© 2019 by Passiemento (0734.492.314)

PassieMento - Burnoutcoaching

U hebt zo lang het beste van uzelf gegeven, u was zo gedreven, niets was u teveel. En dan kwam het verdict: burnout. Opeens lijkt al die energie zo ver weg en heb je een vreselijk gevoel als je nog maar aan je werkplek denkt, laat staan dat je er naar toe zou moeten. Het gaat niet goed met je en je verdient dit helemaal ook niet. Daarom zijn wij er om jou te helpen. 

De burnoutcoaching van Passiemento is een systematische vorm van coaching gericht op het herwinnen van je veerkracht en je energie, om je op een verantwoord tempo terug te leiden naar je vroegere job of naar een nieuwe uitdaging. Je zal begeleid worden door Marijke De Couck (zie ook 'wie zijn we") een gerespecteerde gezondheidswetenschapper die tevens doctor in de Medische Wetenschappen is en gecertificeerd is als stress- en burnoutcoach. Zij zorgt voor een gestructureerde en doelgerichte begeleiding waarin ze als coach, op een interactieve wijze en vanuit een brede basis van wetenschappelijk onderzoek en eigen praktijkervaring, werkt aan jouw mentale gezondheid, veerkracht en een vernieuwde weerbaarheid. Hierbij wordt gekeken naar aspecten van zowel het werk- als het priveleven en gaan we zowel oplossingen zoeken in het verleden, in het heden als in de toekomst. Want jij bent de kern van je eigen verhaal en het zijn ook jouw talenten en passies die je zullen helpen om samen met je coach je burnout te overwinnen.

We laten je ook niet zomaar alleen aan het einde van het traject. We zijn er ook om je mee te ondersteunen bij je re-integratie of bij je start in een nieuw verhaal, zodat je niet voor een onverwachte terugval hoeft te vrezen. Ook dat is Passiemento.

De burnoutcoaching van Passiemento is een combinatie van verschillende wetenschappelijk onderbouwde technieken voor het herstel van de mentale gezondheid, het energieniveau en de veerkracht. U krijgt een wetenschappelijk onderbouwd begeleidingspakket op maat, waarin onder meer de volgende elementen kunnen plaatsnemen:

  • Analyse van de burnoutfactoren, klachten en situatie adhv wetenschappelijke burnoutvragenlijsten

  • Biofeedbacktraining door middel van hartcoherentie- en bloeddrukmetingen

  • Mentale en fysieke energie herwinnen

  • Een gezonde levensstijl en voedingspatroon ontwikkelen

  • Aanpakken van de stressbronnen en hiermee leren omgaan

  • Timemanagement en Attention Management

  • Opnieuw leren functioneren vanuit en met je nieuwe ik 

  • Persoonlijke ontwikkelplannen en loopbaanreflectie

  • Werken aan werk-gezinsbalans

  • Grenzen stellen en bewaken en nee leren zeggen

  • Korte en lange termijn doelen stellen en realiseren

  • Leren relativeren en beter omgaan met conflictsituaties

  • Relaxatie-oefeningen en ademhalingstechnieken voor meer veerkracht

  • Succesvolle re-integratie of nieuwe levenswending voorbereiden 

 

Deze coaching bestaat meestal uit minimaal 5 sessies van 1 uur, afhankelijk van de individuele context. Er worden ook frequent opvolgingsgesprekken gehouden om je bij te staan op de langere termijn.